onsdag 11 januari 2012

Radio KaKa

När jag lagar mat tycker jag om att lyssna på radio. Ofta blir det Sisuradio, samenyheter eller den arabiska halvtimmen på P1. Inte för att jag förstår ett smack finska, men det är trevligt med en röst och dessutom inbillar jag mig att jag lär mig något av det. 
Ikväll lärde jag mig definitivt massor. Jag lyssnade på Matens pris på SR Play istället för det vanliga. Det är inget man lyssnar på för att det är trevligt eller kan ha ett halvt öra till, det är upprörande och viktigt det de rapporterar om. Min övertygelse om att mina matval är viktiga stärktes ytterligare. Journalisterna har skrivit en bok med samma namn också. Om någon har den kan de gärna låna ut den… Jag lyssnar och lär och lagar så länge. Snart kommer receptet på vad!

/Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar