måndag 30 januari 2012

Värmekudde

Vi har länge haft en värmekudde hemma, men en elektronisk… En sådan som det sitter en sladd i. Jag bestämde mig för att sy en egen och började spanade runt lite. Det slutade med att jag gjorde den av det tyg jag hade hemma, innertyget är vanlig vit bomull och yttertyget är av lite tjockare slag (också bomull). Egentligen ville jag ha örngottet (om man kan kalla det så) i lin, det hade förmodligen håligt värmen lite bättre. Men den blev fin såhär också!




Själva kudden är uppdelad i tre delar (med två sömmar vertikalt) För att få en jämnare fördelning av korna. ”Korna” (alltså inte korna som i kor utan korn!) är i själva verket ekologisk mat vete som jag hittade på ICA. Jag brukar ”grädda” kudden i 3 min på full effekt i mikrovågsugnen. Vissa har ett glas vatten i mikron samtidigt (för att motverka brandrisk) men eftersom att det inte fick plats har jag kört utan, och än så länge har inga olyckor skett.

/Felicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar